laszlopeter 2013.07.18. 04:22

ezersziget

Igen, helyes a megfejtés, az ezer sziget öntet innen származik. Egy roppant gazdag, helyi boldogtalan bácsi, aki többek között arról híres, hogy a séfjével csináltatott egy szószt, amúgy meg arról, hogy itt az ezer sziget (igazából ezernyolcszázvalamennyi) egyikén épített egy álversaillesi kastélyt a kedvesének, de az megmurdált mielőtt felépült volna, és ez a roppant szívbemarkoló történet a helyi idegenvezetők és guidebookok fő attrakciója, amúgy pedig a sok tényleg fantasztikus kis sziget egyike. Ez az utazásunk egyik előre nem tervezett programja. Kanada váratlan nehézségek miatt rövidebbre sikerült mint terveztük, és nagyjából vakon vágtunk neki ennek a thousand islands régiónak, kicsit mert a lonely planet kiemelte a térképén, bár elég kevés információval szolgált, másrészt a toronto-newyork 8 óra helyett toronto-th. islands 5 és holnap majd innen new york meg 6 óra lesz csak, úh egyben nem kell annyira sokat utazni.

Nem számítottunk sok jóra és az első esti benyomások a hatvanas évek kissé lepukkant üdülőfalujáról, ahol a csődbe ment éttermek és motelok iszonyú menően lepukkant és kiégett neonfeliratai tűntek a legnagyobb számnak, ha lehet még jobban fokozták a félelmeinket. Az itt töltött két nap viszont szinte az egyik legjobb része volt a nyaralásnak. Persze mondanom se kell, hogy ismét horányba jutottunk. Ez most tényleg eléggé az, még a telepet is megtaláltuk, lakókocsis verzióban. Jó az is igaz, hogy a nyaralásaink alatt általában horányt keressük inkább, vagyis inkább kerüljük a siófok jellegű dolgokat, úgyhogy annyira nem meglepő, hogy olyan helyre kerülünk, ami tetszik. Emlékszem szardínián is azt mondták, hogy a déli része siófok, úgyhogy északnak mentünk, ami azért nem horány volt, de nem is pattaya. Részt vettünk a helyi nagy nevezetességen a hajótúrán, egy mű-marktwaines forgólapátos hajón, ahol a mérsékelten idegesítően vicces guide mondott pár érdekes és gyorsan felejthető dolgot. Alapvetően ez a hely a századfordulón a newyorki mágnások nyaralóhelye volt, és ennek megfelelő hihetetlen építmények vannak a kisebb-nagyobb magánszigeteken. Hajókirándulásból ez az egyik legjobb volt amin valaha. Tegnap este még megtaláltuk clayton városát, ami sajnos sokkal helyesebb mint ahol vagyunk, de nem baj, ma is oda mentünk vissza vacsorázni az egész napos beachelés után a szuper horányi beachen egy kurva jó kempingben. El is határoztuk, hogy jövőre kempingbe megyünk a gardatóhoz, és jól rá is beszéljük a laffertonékat, hogy csatlakozzanak. Még az sem tudta elrontani az idillt, hogy a helyi életmentők, bár maguk is kiröhögték, de betartatták a teljesen értelmetlen szabályaikat. Például a Dávid nem mehetett be karúszóval a vízbe, csak az általuk adott a Dávidnál pont kétszer akkora méretre kvalifikált mentőmellényben, amiből pont jól ki tudna csúszni, de miután a Dávid ezt nem volt hajlandó felvenni, kiderült, hogy bármi védőeszköz nélkül viszont szabad neki fuldokolnia. Plusz amikor tőlünk jó messze északra egy vihar vonult el, bezárták a strandot és mindenkit elhajtottak. Vihar ugyan nem lett, de amikor átmentünk egy másik kempingbe, ott az uszodánál zajlott le ugyanez a forgatókönyv a mentőmellénnyel és a mondjuk 3O kilóméternyire lévő vihar miatti gyors kiürítéssel. Valami olyasmi volt a röhejes szabályuk, hogy ha két mennydörgést hallanak egymás után, akkor evakuálni kell a strandolókat. Minknet összesen háromszor evakuáltak, és tényleg este 7kor volt 3 perc eső is.

Nagyon szép itt, és csak erősíti a dolgot, hogy egy hamisítatlan útszéli motelben vagyunk, ahogy a filmekben. Kis medencével és egy dinerrel a szomszédban, ahol minden nap a döbbenetes méretű reggelit esszük a klasszikus műbőr bokszokban, marcyval vagy dasyvel az idősebb kiszolgálóval, aki újratölti a hígfos kávémat amikor kell. Imádunk itt!

Jakab kedvéért pedig zárszónak kuki punci fütyi puki kaki.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindosszennyi 2013.07.20. 12:26:08

csak azért nem lájkolom a fb-n, mert a végén ez alapján még rábukkannak idegenszívűek a blogodra.